Ljubljana je tudi kolesarska prestolnica

Ne, to ni še ena zgodba o kolesarskih stezah in urbani mobilnosti, to je zgodba o tem kako je Ljubljana v zadnjih letih postala tudi mesto za gorske (in BMX) kolesarje ter kako se razvija športni del kolesarstva, in zakaj zdaj marsikdo zglede išče prav na gričih okoli prestolnice.

 

»Prej smo se Ljubljančani hodili furat v druge dele Slovenije, zdaj iz drugih delov hodijo furat k nam,« pravijo gorski kolesarji iz prestolnice, ki so z obema rokama zagrabili vse poti in urejene poligone, ki nastajajo in se razvijajo v okolici mesta. Seveda je ustreznih gozdnih poti na voljo že od nekdaj, a za razliko od prej se zdaj dela na pravilni umestitvi v prostor, sobivanju z ostalimi uporabniki narave ter seveda sami legalnosti. Prav tako pomembno pa je, da so poligoni namenjeni čisto vsem, od najmlajših do najstarejših ter od začetnikov do vrhunskih kolesarjev, zato vsak najde nekaj zase in zato se lahko Ljubljana predstavi tudi kot (gorsko) kolesarska destinacija. V zadnjih petih letih se je namreč zares zgradilo veliko!

 

Podutik in Golovec dajeta zgled

Poglejmo konkretne primere. Leta 2014 se je začel graditi Bike Park Ljubljana v Podutiku, leta 2015 pa je sledila uradna otvoritev prvega dela parka, učnega gorskokolesarskega poligona, ki je nastal na področju zapuščenega kamnoloma ob vznožju Klobuka. Namembnost tega degradiranega območja je Mestna občina Ljubljana že prej namenila športni dejavnosti, zato je bilo pridobivanje dovoljenj enostavno, več dela kot z gradnjo pa s čiščenjem prostora in odvažanjem smeti. Park je hitro zaživel in vsako leto dobil kaj novega, najprej povsem novo območje s t. i. flow linijami, nato pa še veliko skakalnico, progo za vzporedni slalom, nove linije in objekte ter tudi paviljona v katerih potekajo delavnice in izobraževanja. Vse v sklopu sodelovanja mesta in društa Rajd ob pomoči Zavoda Aliansa in društva B.A.T.T.. Zdaj je v gradnji še proga za olimpijski kros, ki pomeni nadaljno ureditev do sedaj povsem zapuščenega območja ter novo pridobitev za bodoče generacije olimpijskih športnikov.

Na drugem koncu Ljubljane je medtem zrasel pravi mali MTB raj, najbolj znan kar po domače »pr’ Žabjekih«, tuji obiskovalci pa poti iščejo z imenom Golovec Trails. Seveda je govora o bratih Žabjek in njihovih kolegih, ki so gonilna sila gradnje poti na območju Golovca nad Rudnikom, kjer je park nastal na zasebnih zemljiščih. Poti so zaradi kombinacije odličnega terena in pravilno zgrajenih poti izredno priljubljene, poleg več linij za navzdol pa je zdaj nastala še težko pričakovana linija, ki vodi iz doline na izhodišče poti. Območje nad potmi na Golovcu prečka tudi Slovenska turnokolesarska pot, ki se nato nadaljuje tudi na Klobuku nad Bike Parkom Ljubljana, kot celota pa zaobjame celotno Slovenijo.

Seveda pa omenjena primera nista edina, po zaslugi entuziastov se na praktično vseh vzpetinah okoli Ljubljane vzdržuje poti in povsod se tudi strmi k čim manjšemu številu konfliktov ter legalni umestitvi v prostor. Posluh za to ima tudi mesto, prav primera Podutika in Golovca pa bosta služila kot pilotna za ureditev ostalih območij.

 

KoloParki so sodobni »peskovniki« za otroke vseh starosti

Prava revolucija pa se dogaja tudi znotraj mesta in sicer v obliki asfaltnih »pump trackov«, v Ljubljani imenovanih KoloParki. Kolesarji smo dolgo časa težili k izgradnjih takšnih objektov, a zdaj jih ni treba več graditi na skrivaj po gozdovih. Po prvem KoloParku v Spodnji Šiški je sledil Bežigrajski in letos še v Novih Fužinah, v načrtu pa so že naslednji podobnih objekti. Vsaj novi KoloPark je edinstven in vsak je prekašal prejšnje, zato lahko kolesarji vedno bolj napredujejo s svojo tehniko vožnje, hkrati pa tudi ne moremo pričakovati, da se bodo gradili vedno večji, že Fužinski je ogromen.

K temu dodajte še povsem še novo BMX progo ob Linhartovi cesti, ki je dobila povsem novo podobo ter nato še asfaltne bande in nazadnje hidravlična štartna vrata. Ne pozabimo, da je BMX je olimpijska disciplina odlična zvrst kolesarjenja za vse mlade ter nudi pravo osnovo za vse tipe športnega kolesarjenja.

 

Povezava s turizmom

Z vsemi temi objekti smo največ pridobili kolesarji iz Ljubljane in okolice, saj imamo izreden teren dobesedno pred nosom, hkrati pa postaja mesto zanimivo tudi za obiskovalce iz drugih delov Slovenije in tujine. Po mestnih poligonih so furali že marsikateri tujci in bili povsem navdušeneni nad kvaliteto in pestrostjo poti v kombinaciji z bližino mestnega centra in vsega kar ta ponuja. Nekaterih so prišli v mesto zaradi drugih razlogov, nekateri v sklopu kolesarskih programov agencij, tretji ker so enostavno slišali za dobre poti. Tudi z njihovimi priporočili se bo lahko že v bližnji prihodnosti oblikoval čisto samostojen turistični produkt prestolnice.

 

Kaj pa nas čaka v prihodnje? Zagotovo še več linij in objektov v parkih ter odločni koraki k umestitvi drugih poti v prostorske načrte. Gradili se bodo novi KoloParki in z novimi stezicami se bo nadaljnje se bo razvijal BMX Park Ljubljana, kjer se organizirajo tudi vedno večje mednarodne dirke. Seveda si ob vsem tem želimo še več kolesarskih stez, ki bodo povezale čisto vse dele mesta ter povsem odpravile potrebo, da bi se na Golovec, v Polhograjce ali na Rašico odpravili z avtomobilom. Zagotovo pa sledi še kakšno prijetno presenečenje!

Zavarovalnica Triglav, d.d.